Social media: strategie en uitvoering
De online marketeer heeft de rol overgenomen van de klassieke klantendienst. Facebook, Twitter en andere social media zijn ideale kanalen om met klanten in dialoog te treden, hen op de hoogte te houden van promoties en acties én om de ‘voice of the customer’ aan het woord te laten. Daarnaast neemt ook het succes van ‘social selling’ toe – verkopen via de sociale media. Met andere woorden: social media zijn een cruciaal onderdeel van de hedendaagse online marketingstrategie.
Scriptura als social media marketingspecialist
Klinkt uw stem op de sociale media wat flauwtjes? Blijft het oorverdovend stil op uw Facebook bedrijfspagina – zelfs als u een mooie promotie in de aanbieding hebt? Leest uw Twitterfeed als een scheldtirade aan het adres van uw klantendienst? Of blijven uw advertenties op de social media onder de verwachtingen?
Tijd om de hulp in te roepen van ervaren social media-experts. Zij bepalen welke kanalen voor u belangrijk zijn en zetten vervolgens een uitgekiende strategie op papier – meestal een mix van betaalde en organische campagnes. Voor de uitvoering doen we een beroep op onze knappe copywriters die van ‘kort en krachtig’ hun handelsmerk hebben gemaakt.
De social media copywriter
Zeg het eens in 140 tekens … Onze copywriters hebben van die Twitter-regel hun sterkte gemaakt. Op de sociale media geldt namelijk: hoe minder woorden, hoe sterker de boodschap. Alleen heeft niet iedereen het talent om met een handvol woorden een hele wereld op te roepen. Alleen al daarvoor is een copywriter goud waard.
Sociale media universalia …

Omgaan met ontevreden klanten
Vroeger konden bedrijven kritische uitlatingen aan hun adres nog wel eens negeren, waarna de storm meestal vanzelf ging liggen. In het social media-tijdperk is dat niet meer mogelijk. Ontevreden klanten spuwen hun gal het liefst in alle richtingen tegelijk. Daar gepast op reageren is een kunst die ervaring vereist. Pakt u het verkeerd aan? Dan is de geleden imagoschade meestal niet te overzien.
Adverteren op social media
De meeste social mediaplatformen bieden uitgebreide adverteermogelijkheden voor bedrijven. Met uitzondering van LinkedIn zijn de meeste trouwens een pak goedkoper dan wat Google AdWords aanrekent. En omdat social media zo populair zijn, bereikt u precies de doelgroep die u voor ogen hebt.


Social media monitoring
Wat zeggen uw klanten online over uw producten of diensten? En wie is er op zoek naar een product of dienst dat u aanbiedt? Analyseer de trends en identificeer mogelijk nieuwe klanten via social media monitoring of social listening. Koppel daaraan een sterk CRM-platform en uw salesteam krijgt de leads op een schoteltje.
Van page tot post
Scriptura Copywriting
01
De resultaten van al uw inspanningen op de sociale media laten op zich wachten? Tijd om Scriptura te contacteren. We beginnen met een uitgebreide analyse.
02
Nu we uw business kennen, is het tijd om de strategie te bepalen. Welke kanalen? Welke content? Welk budget? Welke tone of voice? In deze fase bekogelen wij u met vragen.
03
We stellen een social media-kalender op zodat u precies weet wat er de komende maanden zoal op uw Facebookpagina zal verschijnen.
04
De eerste berichten worden gepost, we monitoren indien gewenst de reacties en gaan actief op zoek naar mogelijke leads.
Contacteer ons
U bent op zoek naar een social mediaspecialist? U wil de visibiliteit van uw bedrijf op Facebook, Twitter, LinkedIn vergroten? Of u bent net gestart en kan wel wat social media-advies gebruiken? Redenen genoeg om ons te contacteren.