Het persbericht:
prikkel de journalistieke nieuwsgierigheid
Met uw zaak “in de krant” verschijnen, het is de heilige graal van de contentmarketing. Het levert u tonnen publiciteit op én u hoeft er niets voor te betalen! Maar een persbericht schrijven, is niet eenvoudig. U moet namelijk de aandacht van journalisten wekken én vasthouden.
De eerste voorwaarde om door de populaire nieuwsmedia opgepikt te worden, is … ‘nieuws’ hebben. “Een bedrijfsherstructurering?” Geen haan die ernaar kraait … “Een nieuwe productlancering misschien?” Jammer, maar helaas …
Wilt u dat regionale of nationale redacties uw verhaal brengen, dan moet u zich loswurmen van uw eigen producten of diensten en de consument centraal plaatsen. Hebt u iets te bieden dat maatschappelijk relevant is en waar een ruime groep mensen beter van wordt? Dan hebt u potentieel goud in handen. Let wel: u bent er nog niet. U moet uw boodschap ook tot bij de journalisten krijgen.
En die hebben zo hun eigen geplogenheden. Om te beginnen hebben ze niet veel tijd. Val dus met de deur in huis in uw persbericht en geef de journalist gesneden koek. De kans dat uw hapklare brok in de kolommen wordt opgenomen is al een pak groter. Citaten, een bruikbare foto en een gestructureerde tekst zijn het absolute minimum.
Aan welke voorwaarden uw persbericht nog moet voldoen? Vraag het onze professionals of laat het schrijven van uw persbericht helemaal aan hen over!
Enkele klanten
Magic Dice
Scriptura begeleidt en voert het online marketingplan uit van Magic Dice, een Belgische speler in de wereld van de slotmachines en online kansspelen. Scriptura treedt op als consultant. Tot de taken behoren onder andere: advertentiebeheer, Google Analytics, contentmarketing, landingspagina’s en e-mailmarketing.
CheckMarket
Scriptura trad in 2015 als consultant op voor CheckMarket, een Turnhouts bedrijf dat enquêtesoftware aanbiedt aan klanten over de hele wereld. Tot de voornaamste taken behoorden: contentmarketing en copywriting (Engels en Nederlands), uitwerking en opvolging online advertentiestrategie, lead creation, e-mailmarketing,
webanalytics en beheer en uitbouw van sociale mediakanalen.
RegioLeads
Onze SEO-copywriters leveren kant-en-klare webteksten aan RegioLeads, een webdesigner uit Turnhout. Het gaat voornamelijk om geoptimaliseerde teksten voor kleine en middelgrote ondernemingen. Onze copywriters werken steeds met een gedetailleerde briefing, zodat de teksten snel en foutloos kunnen worden opgeleverd.
Contacteer ons
Overtuigd dat Scriptura u kan helpen?
Laat het ons weten en vul het contactformulier hieronder in.