Contentmarketing:
sla munt uit kwaliteitscontent
Hoe wint u het vertrouwen van uw online publiek? Niet door hen om de oren te slaan met schreeuwerige banners en opdringerige e-mails. Wél door uw vakkennis te etaleren in waardevolle en niet-commerciële teksten – geen outbound maar inbound marketing dus. En daarbij is Scriptura uw partner. Het resultaat? U bent een betrouwbare en autoritaire online aanwezigheid waar consumenten graag van kopen.
Blog u een weg naar de top
Een bedrijfsblog zorgt voor
Een sterke webtekst overtuigt de lezer en draait in één moeite door ook Google rond de vinger. Onze tekstschrijver doorgrondt dus niet alleen uw doelgroep, maar ook het algoritme van de zoekmachine. Een verstandig man, die SEO-copywriter! Aardig ook, want hij deelt hier – gratis en voor niets – zijn kennis met u.
7 tips voor uw bedrijfsblog
- Spreek de taal van uw doelgroep – doe een zoekwoordonderzoek alvorens te schrijven.
- Deel informatie die uw lezers nergens anders vinden – los concrete problemen op, geef advies of begeleid moeilijke beslissingen.
- Behandel één topic per blogartikel, en ga er diep op in.
- Zorg voor een titel die doet watertanden.
- Voeg regelmatig nieuwe content toe.
- Denk niet alleen in woorden, maar zorg ook voor sprekende foto’s en videomateriaal.
- Last but not least: een blog is géén reclameplatform. Ban dus alle commerciële boodschappen.
Contentcreatie en copywriting
Zoekt u iets in Google? Dan doet u dat wellicht aan de hand van een of meerdere goedgekozen trefwoorden. Het zijn die keywords die de SEO-copywriter in zijn tekst integreert en die Google gebruikt om de relevantie van een pagina te bepalen voor een zoekopdracht. Maar keywords zijn niet langer zaligmakend voor onze SEO-copywriter. Waarom niet? De zoekmachine slaagt er steeds beter in om teksten te lezen én te begrijpen zoals u en ik. Google weet waar uw tekst over gaat, ook als u niet in elke tussentitel het trefwoord herhaalt. Gedaan daarmee dus, redeneert de SEO-copywriter. Leesbaarheid eerst!

Return on Investment van contentmarketing
Leuk hoor, ‘contentmarketing’, maar wat brengt het op? Over het algemeen duurt het iets langer vooraleer content rendeert, zeker in vergelijking met online advertentiecampagnes. Uw (blog)pagina’s hebben namelijk tijd nodig om een lucratieve plaats te veroveren in de zoekresultaten. Pas als uw bedrijf mooi bovenaan prijkt voor een aantal relevante zoekwoorden, wordt het ook drukker op uw website.
Contentmarketing zorgt gemiddeld voor
Meer bezoekers is mooi, meer omzet nog mooier. Wanneer uw leads overtuigd zijn van uw expertise mag u effectief conversies verwachten. Met andere woorden: contentmarketing is een marathon lopen – de finishlijn halen vraagt een stevige inspanning én veel tijd, maar eens bereikt, geniet u jaren van een ‘high’. Uw content blijft namelijk renderen, ook als u slaapt.
Is contentmarketing enkel voor grote merken?
Nee, u hoeft niet over een monsterbudget te beschikken om te scoren met content. Ook met bescheiden middelen kunt u uw online aanwezigheid vergroten. Dat bewijzen de onderstaande voorbeelden.
Schrijftips nodig?

Scriptura doet aan contentmarketing – uiteraard! Check onze blog. U krijgt er niet alleen schrijftips, maar we verklappen ook hoe onze copywriters sterke titels verzinnen én hoe u ervoor zorgt dat uw tekst hoog scoort.
Saai topic?

Ook als uw bedrijf actief is in een – we wikken onze woorden – weinig tot de verbeelding sprekende sector is contentmarketing mogelijk. Dat bewijst Twinfield, een bedrijf dat boekhoudsoftware levert … Inderdaad, boekhoudsoftware!
Will it blend?
Dat het niet altijd serieus hoeft te zijn, bewijst deze campagne van Blendtec, een producent van blenders. Naast recepten vind je op hun blog ook de videorubriek ‘Will it blend?’. Een gloednieuwe iPad in de mixer? Waarom ook niet!
Contentmarketing en B2B
Niet alleen consumenten gaan online op zoek naar waardevolle content, ook bedrijven gebruiken het internet als bron van informatie. Zijn uw klanten bedrijven? Dan is contentmarketing ook voor u het overwegen waard. Hou er wel rekening mee dat u voor professionals schrijft. Bedien een zo specifiek mogelijke niche en ga voor diepgang.
B2B-organisaties spenderen gemiddeld
aan content
Van contentstrategie naar
contentmarketing
Scriptura Copywriting
01
Alvorens we beginnen schrijven, zitten we rond de tafel om uw contentstrategie te bepalen. Met andere woorden: wat wil u zoal vertellen aan uw doelgroep?
02
We doen een gedetailleerd zoekwoordonderzoek en bepalen in samenspraak met u de contentkalender voor de eerste maanden.
03
De SEO-copywriter sluit zich op in zijn kamertje en komt er pas weer uit wanneer hij een tekst heeft die u omverblaast. Stilte graag …
04
De eindredacteur komt in beeld. Hij veilt alle taalkundige en inhoudelijke onzuiverheden weg. Pas dan gaat de tekst uw richting uit.
Contacteer ons
U gaat ervoor? Dan springen wij enthousiast mee op de kar. Wij zorgen voor een uitgewerkte contentstrategie en schrijven teksten die u nóg slimmer doen lijken. Ook als u onze content cooks gewoon eens van dichtbij wil zien, is een mailtje welkom.